10 Pesan Untuk Wanita Solehah..

                Lagi nk share kt sini..Alangkah baiknya klu kita dapat sempurnakan apa yg disampaikan oleh Baginda kepada kita ni ye..Barulah xde istilah wanita adalah bahan bakar api neraka..(Nauzubillah..) Para sahabat dan wanita diluar sana..Ayuh sama2 kita berusaha utk mengamalkan apa yg telah dipesankan oleh Baginda kepada puteri kesayanganNya Fatimah Az Zahra yg juga seorg wanita mulia penghulu seluruh wanita di dunia Rasulullah berwasiat kepada puterinya yg merupakan mutiara termahal nilainya, khususnya bagi setiap isteri/calon isteri


         
Duhai saudariku...ini lah 10 amanat agung yg tak ternilai harganya yg akan mengantar kita para wanita seorg calon isteri, seorg isteri utk suaminya dan seorg ibu utk ank2nya mencapai darjat "SHALIHAH"

Wahai Fatimah!
Sesungguhnya wanita yg membuat tepung utk suami dan ank2nya, kelak Allah akan tetapkan baginya kebaikan dari setiap biji gandum yg diadunnya, dan Allah akn meleburkan setiap kejelekkannya serta meningkatkan darjatnya.

Wahai Fatimah!
Sesungguhnya wanita yg berkeringat ketika menumbuk tepung utk suami dan ank2nya, nescaya Allah akan mnjadikan antara neraka dgn dirinya 7 tabir pemisah.

Wahai Fatimah!
Sesungguhnya wanita yg meminyaki dan menyisir rambut ank2nya dan kemudian menyuci pakaiannya, maka ALlah tetapkan pahala baginya sprt memberi makan seribu org kelaparan dan memberi pakaian seribu org yg bertelanjang.

Wahai fatimah!
Sesungguhnya wanita yg membantu jiran tetangganya, maka Allah akn membantunya utk dpt meminum telaga kautsar pd hari kiamat kelak.

Yang lebih utama di atas adalah keredhaan suami terhadap isteri. Andaikata suamimu tdk redha, aku tidak akan mendoakanmu. Ketahuilah wahai Fatimah,kemarahan suami adalah kemurkaan Allah.

Wahai Fatimah!
Di saat seorg wanita mengandung, maka malaikat memohon ampun bgnya, dan Allah tetapkan bgnya setiap hari seribu kebaikan, serta meleburkan seribu keburukannya. Ketika wanita merasa sakit melahirkan, maka Allah tetapkan bgnya sama dgn paha para pejuang Allah. Di saat wanita melahirkan kandungannya, maka bersihlah dosa2nya sprt ketika dia dilahirkan dari kandungan ibunya. Di saat wanita meninggal ketika melahirkan, maka dia tdk akn membawa dosa-dosa sedikit pun. Di dalam kubur akan mndapt taman yg indah yg merupakan sebahagian dr taman syurga. Allah memberikan pahala yg sama dgn pahala seribu org yg melaksanakan ibadah haji dan umrah, dan seribu malaikat memohon ampun baginya hingga hari kiamat. 

Wahai Fatimah!
Di saat seorg isteri melayan suaminya selama sehari semlm, dgn rasa senang dan ikhlas, maka Allah akn mengampuni dosa2nya serta memakaikan pakaian padanya pd hari kiamat berupa pakaian serba hijau, dan menetapkan bgnya setiap rambut pd tubuhnya seribu kebaikan. Allah akan memberi pahala kepadanya pahala seratus kali ibadah haji dan umrah. 

Wahai Fatimah!
Di saat seorg isteri tersenyum terhadap suaminya, maka Allah akan memandangnya dgn pandangan penuh kasih. 

Wahai Fatimah!
Disaat seorg ister membentangkan alas tidur utk suaminya dgn rasa senang hati maka para malaikat yg memanggil dr langit menyeru wanita itu agar menyaksikan pahala amalnya, dan Allah mengampuni dosa2nya yg tlh lalu dan akan dtg.

Wahai Fatimah!
Di saat seorg wanita meminyaki dan menyisir kepala suaminya, meminyaki janggut dan memotong kumisnya serta kuku2nya maka Allah akn memberi minuman yg indah baginya, yg didtgkn dari sungai2 syurga. Allah akn mempermudahkan sakaratul maut bgnya,serta menjadikan kuburnya sebahagian dr taman syurga. Allah pun menetapkan baginya bebas dr seksa neraka serta dpt melintasi siratul mustaqim dgn selamat.

Wallahua'alam..



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: